Гайд на Кокомі: що може глибоководна камбала

10 серпня 2023 в 18:46

Всім вітаннячка! З вами знову ваш покірний автор в уже звичній знайомому і оточуючому контингенту рубриці гайдів. Зовсім не хибою буде подумати, що ми знову зібралися не просто так - виходячи з назви, власне. Сьогодні ми поговоримо про Кокомі, а саме про те, яка зброя, артефакти та команди їй підійдуть.

Автор арту - Nnika


Тезиси опанування геймплею Кокомі і підняття найпопулярніших запитань

Гостя місцями скандальна, не сперечаюся. Як кажуть, олди згадають, новачки недовірливо гмикнуть. Хоч пройшло багато часу, але деякі особистості різного калібру сумнівності в своїх клікбейтних відео досі кричать заголовками приблизного сенсу "Користь Кокомі - надуманий міф?", "Чи змінилося становище Кокомі?", "Наскільки актуальна Кокомі?", "Варто витрачати ресурси на Кокомі?". Однозначна відповідь зводиться до того, що часи змінились. Героїня дійсно знайшла своє місце в серцях гравців (метафорика) і на їхніх аккаунтах. При чому не в якості представника вайфу-фактора, а як необхідна бойова одиниця.

Сприяло такому повороту подій багато чого: від появи Вовків Розриву, до релізу Дендро і зміни Гідро резонансу. Наче сніжна куля зміни накопичувались, доки не постали масовим усвідомленням - що, виявляється, в Кокомі найзручніша АоЕ аплікація Гідро статусу; що хіллер - це не діагноз (а багато хто свого часу думав в доста радикальному ключі, посилаючись на відоме "Щит - запобігання помилки; зцілення - виправлення допущеної помилки; додж - прим. ухилення - відсутність помилок"; що нові команди - це дійсно нові команди, а не розмальовка по чернетках старих (привіт Sukokomon-у, команді з унікальними аптаймами, де, станом на оновлення 3.8, ніхто не став настільки гарно, як вона).

Кокомі - хіллер і ні йотою більше (я ще встигну опосередковано спростувати це сміливе твердження протягом статті, проте поки відштовхуємося від цього для простоти розуміння). Про це красномовно нам повідомляє славнозвісний пасивний талант, що пониженням крит. шансу на 100% (вибачте, що роблю вам боляче, згадуючи це) практично унеможливлює існування будь-яких інших збірок. Звісно, крізь терени до зірок окремі кадри дотягуються, дотягуються напоказ, але ті спроби викликають хіба що співчуття. Повертаючись до теми, Кокомі є саппортом (або ж драйвером, тут: підкатегорія саппорта; красним слівцем не раз згадається в розділі команд) з причини наявності цієї самої пасивки і, що не менш важливо, відповідного скіллсету, що подібний стиль гри заохочує. Про найважливіше по пунктах:

  • Елементальна навичка

Головне джерело АоЕ Гідро статусу і взагалі найголовніша кнопка, якщо ви граєте Кокомі як кишеньковим саппортом (а-ля поставив "медузку" і пішов собі геть байдики бити, поки дамагер на полі віддувається). Накладає на неї Гідро при активації, що може послугувати незначною завадою при сутичці з супротивниками Кріо стихії. Утворює одну кульку енергії за тік (всього їх 6, не враховуючи перший удар-розміщення) з шансом 67%. Кожен удар накладає Гідро на ворогів і зцілює активного персонажа.

  • Вибух стихій, П1

Основа гри Кокомі як драйвером. Теж хілить, але всю команду, разом з Е постачає більше статусів, надає сенсу і можливості користуванню звичайними/зарядженими атаками (що, насамперед, має робити драйвер). Завдяки першому пасивному таланту оновлює "медузку" (але не переставляє її, на відміну від Фішль, наприклад), що дозволяє безперервно підтримувати її присутність. Бонус шкоди до елементальної навички працює виключно на полі і не зберігається після того моменту, як Кокомі пішла "в карман" (схема наступна: Е до Q б'є слабше, під час Q сильніше, після Q слабше). Логічно додати, що пересвап відміняє не тільки ефекти, а і саму ульту. В саппорт білді використовується як засіб подовження "Кікураге" та аварійний важіль - на випадок, коли вся команда на півдорозі до морга.

  • П4, П3

Додатковий ХП множник в П4 і всесвітня скорбота бонус лікування в П3. Внесок пасивок такий, що відмовитись від традиційного критового білда на користь зцілення, згодом конвертованого в шкоду, ніби стає простіше (тут певне варто уявляти лапки, бо простіше стало далеко не всім, навіть навпаки). Наректи самопереконанням можна будь-що, а впертись рогами в очевидну істину ні: баланс між збільшенням лікування і залежного від лікування підсилення демеджу все ж є.

  • Бесіда за незгадане (буде поповнюватись)

90 рівень кров з носу треба.


Пріорітет прокачки талантів Кокомі


Зазвичай їм буде E -> Q -> (?) A.

Якщо маєте сили і бажання тягнути якийсь ДПС через удари в стані стійки (Вибух стихій), то E -> Q -> A.


Ротації Кокомі

Даний пункт відноситься до Кокомі-драйвера, бо передбачає використання звичайних атак - чим і "грішить" подібна командна позиція. Ротаціями можна і треба користуватись в більш пересічних ситуаціях (наприклад, якщо на меті зняття Піро щита або ж крайня необхідність вихілити тімейтів в геометричній прогресії по швидкості). Наведу декілька прикладів (взято в Keqingmains - деякі речі не мав змоги особисто протестувати):

  • A3D (три послідовні звичайні атаки, стрибок/ривок)

Найпростіша з точки зору опанування, але, об'єктивно, не найсильніша з точки зору ДПС. Синергує з С1.

  • A2D (дві послідовні звичайні атаки, стрибок/ривок)

Краща з усіх в плані триггеру навичок Сінь Цю, Є Лань, Бей Дов та їм подібних.

  • A2W (дві послідовні атаки, "підкрок"; намагався адаптувати цей термін українською, але потреба в пояснені все ще може виникнути - "підкрок" є технікою, що в ґеншині виконується коротким натисканням кнопки "вперед"; він не є повноцінним засобом пересування, скоріш навмисним перериванням анімації, головний плюс якого - оперативність)

Оскільки не витрачає стільки часу, як A2D, є виграшною в шкоді.

  • A2H або A3H (дві/три послідовні звичайні атаки, заряджена атака)

Додаткова аплікація Гідро по площі за рахунок холд-атаки. Може знадобитись в пачках від Випаровування або Дендро ядер.


Найкраща зброя для Кокомі

  • Вічне місячне сяяння (універсал з ухилом в ДПС)

Було б дивиною, якби сигнатурний каталізатор не лежав в ручках більш ніж відмінно. Не поступається 4* варіантам, але обганяє тих незначно. Ординарно відновлює до 8 одиниць енергії (без оцих богобоязних атк-спідів).

  • Велич лазурного склепіння (саппорт)

Пасивка працює тільки перші три секунди (НЕ оновлюється). Рейтиться високо через перекіс ХП статів - завдяки рідкості - і початковий бонус.

  • Сновидіння тисячі ночей (ДПС, бутони)

Незабутній насичений експірієнс дамажної Кокомі у Випаровуванні (є бажаючі відчути на собі міць цієї збірки?), а також опосередкований буст Бутонізації - теоретична складова формулювань будується на поперемінному закритті реакції всіма членами команди, залежною лиш від накладання/не статусу, а не ротації (зрештою, ніколи не зіграєш ідеально). Тому, зокрема на китайських форумах, часто зустрічається ідейна рекомендація давати майстерність стихій в тій чи інший кількості всім тімейтам (виключення - Нілу).

  • Плід відновлення (бутони), Морський атлас (ДПС+бутони; ні риба ні м'ясо, надто гібридне - з натяжкою присутнє)

Друга частина опису вище зі знижкою на 4*. На крафтовий "Морський атлас" дивимось крізь пальці, але не вставити його не маю права.

  • Кільце Хакусін (саппорт)

Особливо актуально в тайзерах (Гідро+Електро команда). Щоб активувати пасивку, обов'язково знаходитись на полі ("медузка" самотужки не зробить цього). Драйвер(-ування) благополучно вирішує постале питання.

  • Прототип: бурштин (саппорт)

Безкоштовна варіація "Вічного місячного сяяння" і головний конкурент по сумісництву.

  • Церемоніальні мемури/ Жертвенний фрагмент (бутони)

Читайте як: ваш найбільш ймовірний вибір в Бутонізації. З боку реальної утилітарності - додає мобільності переставленням Е (і віднімає потребу в ульті кожну ротацію, раз вже на те пішло).

  • Пісня мандрівника (ДПС)

Про такі речі варто мовити конспіраційним шепотом. Якщо хтось ще має надію на дамажну збірку - ось він, "бог з машини" прямо перед вашими очима! Жарти жартами, а навіть якщо ваш білд не традиційно критовий, а традиційно ХП-шний, то каталізатор може послугувати непоганим посиленням від пасивки, у відриві від верхнього стату. Зрозуміло, що мої слова актуальні виключно для ДПС збірки і не більше того: грати в казіно з шансом в 1/3 отримати мс задля Бутонізації не буде ніхто (як і оскаржити дотичну статистику). Коротше, штука спірна і навіть більш ніж, в комплекті з якою іде багато невідомих на кшталт "Загубленого в завірюсі", системи вибору баффів "Пісні" - яку наче починали рахувати ще у 2022, але щось процес не зрушився (у разі знаходження мною перевіреної інформації з цього приводу примітка буде відредагована) -, мети ваших дій і відповідної винахідливості (якщо потестувати шкоду на завданні репутації атакою в падінні - будь ласка).

  • Епос про драконоборців (саппорт)

Серйозно, прошу не гидувати трьохзірковістю. Беріть і не пожалкуєте, краща книжка гри змагається навіть з легендарками.


Найкращі артефакти для Кокомі

  • Стійкість Міллеліта (саппорт), Церемонія стародавньої знаті (саппорт)

"Міллеліт" - бісовий набір, особливо в Кріо командах, де ніколи нема надлишку атаки. "Церемонія" хоч і схожа командним баффом, проте частіше ви надаватимете перевагу першому сету банально через ефект 2х шматків, або ж зважатимете на екіпірування обох іншими персонажами.

  • Молюск морських фарб (ДПС)

Вважається сигнатурним. Надає великі вкладення в особисту шкоду Кокомі, при тому водночас не відстаючи по кількості лікування. Розлапковано процитую одну зі своїх попередніх статтей, уривок змісту нюансів бонусу 4х шматків: на ефект артефактів, окрім вихідного отримуваного зцілення і його забезпечення, впливає фізичний супротив і захист ворога, рівень, Надпровідник, затиснута Е Евли, пасивний талант Джон Лі (загалом те, що впливає безпосередньо на характеристики ворогів, а не вас). Не впливають стати на кшталт критів чи сили атаки, бонуси фізичної шкоди, включно з власним бонусом пасивного таланту. Відмічу актуальне для самої дівчини - існує опція зіграти від двох хіллерів одразу, тим самим доводячи шкоду набору до "стелі" (приклад команди - Кокомі+Ціці+Фішль+Розарія; останні два слоти по суті своїй маловажливі - я обрав універсальну пачку з синхронним зниженням фізичного супротиву і сепараційним показником ДПС від Фішль та Розірії). Чому це працює? "Молюск" не прив'язаний до здібностей носія: він враховує надходження зцілення в цілому, без поділу. Отже, хіллитись можна двома навичками одночасно, плюсуючи їх одну до одної.

  • Закохана юна діва (саппорт)

Величезна кількість зцілення, котру немає куди діти (явище іменують "оверхіллом").

  • Квітка згубленого раю (бутони), Золотаві сни (бутони)

Як ми вже встигли з'ясувати (і згодом встигнемо розібрати далі), білдити Кокомі в "кавуни" зовсім не нонсенс. Тому не дивно, що окрім зброї, валідним інструментом підвищення майстерності стихій стануть артефакти. Обидва сети приблизно однакові в порівнянні (за умови, що "Сни" беруться в обставинах трьох Гідро в команді; на додачу знайшов застосування і в пачках Випаровування).

  • Спогади дрімучого лісу

Оскільки сет не вимагає володіти Дендро оком бога для активації (достатньо факту присутності самої Е), то ви вільні обирати його для героїні. Все ж в Дендро пачках це чи не безкомпромісний вибір на першого-ліпшого хоч трохи придатного персонажа.

  • Сон німфи (ДПС), Серце глибин (ДПС), Зустрічна комета (ДПС)

Якщо хтось прагне бажанням пірнути в дамажну збірку з головою, то ось ваш шанс - шкоди більше, ніж з "Молюском", але лікування просідає: воно і зрозуміло, бонус зцілення на дорозі не валяється. Трохи про "Німфу". Система стаків працює чітко і без зауважень - нараховуються всі, навіть за Q (удари в "стійці" ударами ульти не вважаються, оскільки прив'язані до множника звичайних атак; рятує становище перший удар при натисканні, головна задача якого - і ваша відповідно - своїм мізерним АоЕ влучити).

  • Заблукалий в хуртовині (ДПС), Приборкувач грому (ДПС), Ступаючий по лаві (ДПС)

Антисети на всі випадки життя. Прикметним і вартим погляду зневірених альтернативно здібних є "Заблукалий" - відкриває дверцята до критовго білду. Якщо дуже поталанить, то не фантасмагоричною буде реалія вийти на співвідношення 50/150 (з Кріо резонансом, Розарією, "Молитвою святим вітрам" і сьома крит. роллами в сабстатах кожного артефакту - старань і мотивації тут треба дійсно багатенько).

  • Сяяння Вурукаші (схоже на універсал, здається, що він сам ще не визначився)

Бонус двох шматків питань не викликає, 10% бонусу і подальше його збільшення працює для Е. Для Q ні, бо удари в стані "Божественного вбрання" ударами Q НЕ вважаються (беруться за звичайні атаки). Бафф утилізує лише перший удар-натискання. А загалом - чесне слово, нісенітниця на пісному маслі конкретно на Кокомі.

Немає повного набору? Не біда - 2+2 з вищеперахованих (ХП+ХП, ХП+бонус лікування, бонус лікування+бонус лікування, мс+мс, і т.д. і т.п./"Емблеми розсіченої долі"/щось на майстерність стихій в Бутонізації) ваші фаворити. Статами розпоряджаємося наступним чином.


Стати Кокомі

Для (канонічної) саппортської збірки:

  1. Корона - бонус лікування/ХП
  2. Келих - ХП
  3. Годинник - ХП/відновлення енергії

Пріорітет характеристик: відновлення енергії -> ХП % -> флет. ХП

Білд актуальний і для сету артефактів "Молюск морських фарб".

Еталон: 38000+ ХП, 160+ % ве.

Для драйвера (по факту все ще саппорт, але з атакуючими статами)

  1. Корона - бонус лікування/ХП
  2. Келих - бонус Гідро шкоди/ХП (аффікс і ХП приблизно рівні)/сила атаки
  3. Годинник - ХП/сила атаки/відновлення енергії

Пріорітет характеристик: відновлення енергії -> ХП% або атк % (в залежності від балансу і верхніх характеристик) -> флет. ХП або флет. атк

Еталон: 32000+ ХП, 1600+ атк (у вищевказаному білді у вас буде біля 1100-1200), 180+ % ве.

Для Бутонізації:

  1. Корона - майстерність стихій
  2. Келих - майстерність стихій
  3. Годинник - майстерність стихій

Пріорітет характеристик: відновлення енергії -> майстерність стихій -> ХП% -> флет. ХП

Еталон: 25000+ ХП, 600+ мс, 140-150+ % ве.

Міфічна критова збірка орієнтується значною мірою на крит. шанс. Удачі вам, юні сміливці, знайти його усюди.


Сузір'я Кокомі

С1 - згідно з умовою, Юнь Дзінь не посилюється. Дозволяє накладати більше Гідро (цікаво для "кавунів" та особистої шкоди).

С2 - рідко використовується.

С3 - впливає лише на ХП бонус, але не торкається бонусу зцілення.

С4 - закриваючи очі на ціну такого задоволення, "зірочка" дуже приємна. Лучники і каталісти через особливості своїх атак розкривають баффи до швидкості атаки на максимум і більше нього. Скомпенсована енергія в купі з сігною знизить потреби до відновлення на 20-25%.

С5 - хілл і без того вже з вух лізе, навіть в екстремальних ситуаціях.

С6 - Гідро кубок все ще файний. Оверхілл враховується.

Одним словом, упевнений у собі "середнячок".


Команди з Кокомі

Крутіння-вертіння наданими прикладами та решта творчо-розумової діяльності в області командобудування ніколи і жодним чином не засуджується, і всіляко мотивується.

  • Кокомі (носить "Епос про драконоборців" для компенсації дефіциту атаки), Аяка/Ґань Юй/Кея, Розарія/Чун Юнь/Шень Хе, Кадзуха/Венті/Анемо гг/Сахароза/Хейдзо (як драйвер)

Пачка від Заморожування. Тут і далі хіллери з щитовиками згадуватимуться нечасто (якщо взагалі згадуватимуться) - мало того, що статуї не дають мобам можливості вдарити вас (не босам, звісно), так ще й Кокомі закриває потребу в додатковому зціленні з надлишком.

  • Кокомі, Аято (на практиці набагато зручніше)/Тарталья (має бурст потенціал), Сінь Цю/Є Лань, Кадзуха/Венті/Анемо гг (Анемо слот без проблем замінюється четвертим Гідро персонажем - тим же Сінь Цю, якщо другою стоїть Є Лань)/Джон Лі (з артефактами "Архаїчний камінь")

Моногідро, в народі кличуть "пральнею". Віддає перевагу солотаргету.

  • Кокомі, Бей Дов/Аято/Ліза (дайте їй "Фавоній" чи івентове "Око клятви" - інакше про ульту можете забути)/Є Лань/Сінь Цю, Яе Міко/Фішль, Сахароза (або вона, або Кокомі з "Кільцем Хакусін")/Кадзуха/Скарамуш і Хейдзо (обидва драйвери-ДПС, рекомендую виділити їм достатньо часу на полі)/Венті/Анемо гг/Саю (мс білд)

Тайзер, або пачка від реакції Заряджений. Кокомі тут незначно програє по шкоді Сінь Цю, але життєздатність забезпечує, очевидно, набагато вищу.

  • Кокомі, Сян Лін, Фішль, Сахароза/Кадзуха (з "Церемоніальним мечем" і/або С1-С2)

Sukokomon. Одна з історично перших команд, заснованих на мультиреакції. Взагалі, про них можна розписати чи не окрему статтю-другу (дуже ймовірно, що в найближчому майбутньому я візьмусь за це) - стільки об'єму інформації. Проте, щоб конкретно тут і зараз вас не затримувати, уникнути погребіння гайду під товщею додаткового літру води, поділюся одним з кращих - на мою скромну думку - англомовних відео, з скрупульозним поясненням та наглядною демонстрацією механік цієї пачки -> *тиць на текст*. У разі обставин "шановний авторе, кров з носу треба" локалізований опис перекочує сюди: до ваших послуг, головне дайте знати в коментарях.

  • Кокомі, Нахіда/Бай Джу/Дендро гг/аль-Хайтам/Кавех, Кукі/Райден/Сайно/Яе Міко/Фішль/Бей Дов/Ке Цин, Є Лань/Сінь Цю/Сахароза/Кадзуха/Діона (вона тут згадується виключно як елемент статової підтримки: С6, з "Елегією загибелі" та "Інструктором")/Аято/Ліза

Вегетація.

  • Кокомі, Нахіда/Бай Джу/аль-Хайтам/Кавех/Дендро гг, Дехія/Тома/Беннет/Йомія/Янь Фей, Сінь Цю/Є Лань/Кадзуха/Джон Лі/Аято/Кандакія (за її наявності хтось повинен бити отриманою інфузією - хоч би вона сама)/другий Дендро (не зайнятий першим слотом, і якщо жодним з них не є Нахіда - тоді реакції збиватимуться і домінуватиме Дендро з Піро, Горіння відповідно; також фактор реакцій дуже залежить від того, чи користуєтесь ви ультою Кокомі - драйвер чи саппорт функцію вона виконує)

Цвітіння. Обертається на: мультиреакційну команду, якщо четвертим слотом поставити Яе Міко або Фішль; "холодильник", якщо четвертим слотом поставити Розарію, Ґань Юй (саб дд), Діону або Лайлу.

  • Кокомі, Нілу/Кавех, Нахіда/Бай Джу/Дендро гг/Колеї, Є Лань/Сінь Цю/Тарталья (не зважаючи на трудомістку ротацію, його АоЕ та кількість Гідро з міток вражає)/Аято/Кандакія/Мона

Бутонізація. На третій та четвертий слоти за бажання обирається Кріо персонаж (пам'ятаємо - Заморожування не впливає на "кавуни" і не заважає їх активному утворенню). Наприклад, та ж Розарія.

  • Кокомі, Сян Лін, Беннет, Є Лань/Кадзуха/Сахароза/Джон Лі

Випаровування. Може бути як прямим, так і зворотнім, при чому героїня в обох випадках є активною - драйвером - на полі. Випаровує Кокомі, або випаровують по Кокомі; дивно звучить, знаю. Щоправда, останнє працює з прикрим скрипом - крок не туди, і Гідро вже замало (тому в пропозиціях присутня Є Лань - альтернативне джерело статусу).


Післямова

Припливли! Сподіваюсь, що зібраний мною матеріал стане або був для вас у нагоді. Приємно вам енжоїти на прекрасніший глибоководній камбалі усього Ґеншину... а я не прощаюся. Побачимося в наступних гайдах, мандрівники, до зірок і безоден!

Коментарі 1

Правила написання коментарів. За недотримання – бан!
Заборонено:
  • Використання ненормативної лексики (мат) у повідомленнях
  • Спілкування не на тему матеріалу
  • Будь-які образи інших учасників, у тому числі автора матеріалу
  • Написання повідомлень повністю або частково ВЕЛИКИМИ літерами (Caps Lock)
  • Висловлювання своєї думки, не підкріплюючи її аргументами
  • Використання посилань на сторонні сайти або використання зображень/відео/іншого контенту, що містить вищезазначені посилання
Повідомлення, що порушують ці правила, будуть видалені, а злісні порушники - позбавлені можливості додавати коментарі на сайті!